fredag 15 juni 2012

Murgrönan har fått kompisar! & Renskav till middag+ jordgubbar!

Mitt på dagen var mamma hit och fikade. Mycket trevligt med fikabesök! Sen satte jag mig "ute" på balkongen och läste. Har varit bra väder idag, men på eftermiddagen skulle det såklart dra in lite moln. Men det ser i.a.f. ut som att bli en fin kväll. Vädret imorgon därimot ser inget vidare ut. Hmm, tråkigt när det finns en del planer för imorgon kväll. Ja, vi får se hur det blir. Men träning på gymmet, det går i.a.f. i alla sorts väder! =P

Efter att ha suttit en stund där "ute" på "balkongen" kom jag på, att nu skulle jag plantera ut min murgröna som jag har i en kruka inne. För i blomlådan "ute" på "balkongen" har jag länge tänkt att den nog skulle göra sig fin. Och ute i ljuset och friska luften, tillsammans med mina penséer och stjärnögon tror jag att den trivs bättre. Murgrönan ser nämligen lite halvdålig och ledsen ut nu. Och jag tror det beror på att den står för mörkt inne, och kanske gör även brist på sällskap sitt? Ja, vem vet? Så det gör nog bara gott för den att få flytta!

Till middag idag blev det renskav, med gullök och champinjoner. Och till det kokt potatis, morötter, palsternackor, rödvinbärsgilé och körsbärstomater. Men visst saknas det någon färg på tallriken?!
Hungrig som jag var började jag äta. Och efter en stund kom jag på vad som fattades. Några gröna basilikablad skulle ju vara både gott och fint att piffa upp renskaven med. Ja, det fick bli en bild i all hast. Ni får i.st. försöka tänka er de gröna basilikabladen som lyser upp så fint på den orörda tallriken med mat. Hihi, ja för det kan ni väl?!  ;)

Ikväll blir det jordgubbar och glass i soffan framför fotbollen. Jordgubbar som mamma så snällt kom med idag! Har såklart redan nallat på dem och det är ljuvligt hur något kan smaka så gott. Svenska söta, djupt röda solmogna jordgubbar, ja det är sommar det! Eller vad tycker ni? Mmm, ska bli smaskens! =P

HEJA SVERIGE!

Trevlig fredag på er alla! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar