måndag 19 mars 2012

Sopplunch & Förändring i trapphuset!

För en stund sedan åkte mamma hem. Jag bjöd på sopplunch och fika. Soppan gjorde jag på färsk broccoli, potatis, morötter, buljong och gul lök som jag kokade upp och sen mixade slät i mixen. Till soppan åt vi också kokt ägg och mjukmacka. Är ju hur enkelt som helst att snabbt få till en både god och nyttig soppa. Och riktigt mätta och belåtna fikade vi sen med muffins och kakor! Trevligt, trevligt! Jag fick också en jättefin mössa som mamma köpt på rean för endast 10kr! Tack! =)

---------------------------
Nu ska jag visa mitt lilla infall av förändring som jag fick i fönstret ute i trapphuset...

Om man bortser från blomman i mitten (själv ställt dit), så har det nog alltid sett ut såhär i fönstret i min trappuppgång...
Klippte av några långa så kallade blommor (första krukan) som såg riktigt rangliga och skräpiga ut, typ vissna. Det gjorde jag med hopp om att intrycket inte skulle vara så spretigt och oroligt. Och visst blev det bättre, men jag tyckte i.a.f. att de här blommorna verkade ha gjort sitt för längesen. Så trots mitt försök tyckte jag fortfarande att det inte kändes bra med blommorna där...

















Men skulle jag som bott kortast tid i hela trappuppgången, helt plötsligt våga byta ut dem!? Det finns människor i huset som bott här sedan början av 60-talet, så tänk om det är de som ställt dit blommorn och då för sisådär förtio år sedan, hihi? Och kanske är dessa människor konservativa 3o-talister som helst inte vill ändra på något, eller? Skämt och sido, man kan ju faktiskt undra varför ingen ändrat i det här fönstret när fönstret en våning ner har det mycket fräschare.

Sagt och gjort för en 50-lapp på rean på Hus & Rum, ser det nu ut såhär i fönstret ute i trapphuset. Och visst ser det bättre ut nu? Hihi, och några nya och fräscha blomkrukor har väl ingen hittills dött av? Och kanske den som en gång ställt dit dem, rentav inte bor kvar längre, vem vet? Kanske är det ingen som ser eller bryr sig heller vad som står där i fönstret. Men hon som städar trapphuset varje torsdag och lyfter upp krukorna för att dammtorka under dem, kommer hon lägga märke till förändringen?, om hon nu memorerar alla trapphus. Men jag är i.a.f. nöjd över resultatet! =)



Ha en fortsatt bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar