onsdag 7 mars 2012

Ingen spegel men lite annat fynd!

Efter träningen igår som blev över 2h, gjorde jag och pappa en sväng in på Hus & Rum. Kom inte därifrån med någon spegel, men väl en balkonglåda i vit flätad pil, vit keffeburk i trä och två konstgjorda gröna växter. Och allt på 50%. Växterna funderar jag på om jag ska ställa i fönstret ute i trapphuset. För lite uppfräschning där skulle inte vara helt fel! Just nu är det några gamla blomkrukor med blekta blommor som står där. Och de har säkert stått där i hundra år skulle jag tro. Ställde faktiskt dit ytterligare en kruka för att få det att se lite bättre ut, men de här gröna växterna som jag köpte igår kommer nog bli perfekta där!

Efter Hus & Rum blev det stekt spätta med potatismos och fika på IKEA-rastaurangen. Mmm, smakade mycket gott! Så mycket tack för en riktigt trevlig och god dag! =)

--------------------------------
Nu vill jag såklart att det ska bli vår och fint väder, så jag nu får plantera fina blommor i min balkonglåda som jag ska hänga ute på "balkongen". Hittade ingen balkonglåda förra året, men kanske inte hade just det som första prioritering heller, var ju rätt mycket annat som var viktigare att införskaffa då. Och då blev det inga blommor. Hihi, men i år så! =)











Kaffeburken nu: 65kr, Gröna växten x 2 nu: 25kr/st (hittade en mycket lika växt på IKEA, lånade därför bilden därifrån) + Blomlådan nu: 70kr (Och på Åhlens finns det en blomlåda som är mycket lik den jag köpte, så därför tog jag och lånade den bilden också).
-------------------------------------

Kanske jag ska smyga ut i trapphuset nu och byta ut blommorna! ;)

Ha en fortsatt bra dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar