onsdag 1 februari 2012

Fortsätter att fylla frysen med godsaker!

Första februari idag, ja tänk att hela januari är förbi för det här året. Men det känns skönt att det blir ljusare och ljusare för varje dag nu, och att ett litet snötäcke med sådär lagomt med snö har lagt sig ute. Därimot spås det om att det ska bli riktigt kallt här framöver. Har ju annars inte varit några minusgrader att prata om den här vintern. Men nu kanske vi får igen det, haha vi får väl se!

Men häromdagen, hörde jag faktiskt en vårfågel ute som sjung så fint. Årets första! Och det fick ju en såklart att längta lite extra mycket till våren! =)
Men som sagt vi har ju hela februari och säkert mars kvar också innan vi kanske kan på riktigt börja känna av lite vår i dessa trakter. Tills dess är det bara att köpa hem lite tulpaner och försöka göra det så vårigt inne som man bara kan.

---------------------------

Jag har forsatt att fylla frysen med godsaker. Redan kl:10:00 bakade jag en till omgång muffins. Jag gör ju dem rätt stora (typ cupcakes stl.) så på en sats blir det bara ungefär 10-12 st. Så därför fick det bli en sats till idag, haha för att vara riktigt garderad! =)

Har också bakat kakor, med mandel och chokladkross. Jag gick efter ett recept på bondkakor men blandade också i grovt hackad vit och mörk choklad. Gjorde även dem lite större, kanske 8cm i diameter blev de som färdiggräddade. Och nu ligger allt i tryggt förvar i frysen! Hihi, alltid bra när man får fikafrämmande!


Nä, nu är det golven som ska få sig en omgång med dammsugaren!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar