fredag 13 januari 2012

Tjugondag knut!

Alla julsaker har nu plockats bort för denna gång. Inte för att jag hade så där överdrivet många julsaker. Och kanske är jag lite glad nu över att slippa kasta ut en julgran och plocka ner all dess pynt i tusen olika lådor. Men visst hade det varit mysigt med en julgran. Det gör mycket för julstämningen tycker jag. Men ingen julgran kom upp här hos mig i jul. Jag får nog kanske satsa på en gran till nästa jul i.st.

Ljusstaken och julgardinen i köket får vara kvar veckan ut tror jag. För lite mysigt är det trots allt! Men visst längtar jag efter vårens första solstrålar, fågelkvitter, krispiga tulpaner och att få sätta upp nya gardiner! Det dröjer trots allt ett tag, så till dess måste vi njuta av vinterns mys ett tag till. Alla årstider har ju sin tjusning!

Det har sett ut så här på köksbordet över julen. Men nu längtar jag faktiskt efter en bukett med krispiga tulpaner.

Ha en fortsatt bra tjugondag knut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar