söndag 1 januari 2012

Nyårsmenyn!

Italiensk 4-rättersmeny på nyår 2011/2012!

Förrätt: Varm toast med ost, tomat och färska basilikablad. Vitlöksmarinerad kronärtskocka, parmaskinka, oliver, soltorkad tomat.

Varmrätt 1: Canneloni på egengjord pasta. Fläskfärsfyllning och täcke med tomatsås och parmasanost, toppad med färskt basikikablad.

Varmrätt 2: Grillad lammfilé, oxfilé, fläskfilé, spenatpudding, lammkorv, varm röd-gul paprikaröra, färsk citron.

Efterrätt: Socker-och kanelstekta apelsinskivor

Dryck: Ett italienskt rött vin, isvatten.

Riktigt spännande att få prova alla dessa goda, och för mig nya italienska maträtter. Lagade från grunden och med mycket kärlek. Och kanske får nu en pastamaskin stå på min önskelista! Alla rätterna har mycket tjusiga italienska namn, som jag såklart inte kommer ihåg. Men jag har i.st. försökt beskriva dem så gott jag kan. Och jag ska bjuda på fler bilder (kanske redan imorgon) från vår trevliga nyårskväll!

2012 är nu här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar