söndag 4 december 2011

Vattenspinning!

Några till paketinslagningar har det blivit idag. Och då både julklappar och födelsedagspresenter. Brorsan med Eva, Axel och Ebba har också varit här och hälsat på. Kul att få ses en stund!

Och nu ikväll har Emelie och jag varit på vattenspinning i Kvissle. Ja, det var vattengympan vi egentligen hade siktat in oss på. Men när vi kom dit visade det sig i.st. att det skulle köras vattenspinning. Så det var bara att rätta sig i ledet och försöka göra sitt bästa. Att sätta sig upp på den så kallade cykeln när man befinner sig på det djupaste vattnet visade sig inte fungera så bra för mig. Haha, balansen är ju inte den bästa på land heller om jag säger så. Så för att undvika kallsupar och en del krampliknande plaskanden, tog jag därför på mig en väst så jag flöt, jippi! haha en flytväst! Men jag valde ändå bort att inte hoppa upp på cykeln. För genom att jag flöt kunde jag göra de flesta övningarna ändå. Så nog fick jag jobba där i vattnet. Nu är det bara intressant att se om det kommer kännas något i kroppen de närmaste dagarna.

Men kan säga att jag är mycket glad och tacksam att jag kom iväg på det här. För vattenträning är nog toppen för min rygg och hela kropp för övrigt. Och nu när jag känt av ryggen extra och faktiskt haft riktigt ont känns det bra att börja att träna i vattnet, och därmed belasta musklarna på ett skonsamt sätt innan jag kan fortsätta med träningen på gymmet. Men jag kan med lättnad säga att ryggen + foten är i stort sätt bra nu. Tack, tack, tack, för det!!!

God Natt mina vänner och hoppas ni haft en trevlig andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar