onsdag 7 december 2011

Stressa för att hinna!

Det gick bra hos sjukgymnasten. Konstigt att jag kan gå så bra och det känns så säkert bara jag håller i något som lite stöd. Till och med bättre än när jag går med kryckorna. Det väl balansen det sitter i och att musklerna inte är tillräckligt starka än. Hmm, saknar väl också lite rörlighet, som i fotlederna och det försvårar ju gången.

Mycket ska ju klaffa för en säker gång, vilket man inte alls tänker på annars när det är så självklart att gå. Men botoxinjektionerna har i.a.f. gett positiv inverkan på rörlighet mm, så det ska jag göra igen här framöver, troligen blir det i januari, februari. Ska nu fortsätta med de övningar som jag har fått av sjukgymnasten och en ny tid har också bokats in.

Efter sjukgymnasten blev det julbord på IKEA! Mätta och belåtna blev Birsta city nästa mål. Men inget lungt strosande blev det utan rätt stressigt. Ett visst program, skulle ju ses kl: 20:00. För min del hade jag kunnat missat Bonde söker fru, men det fanns andra i min närhet som hade laddat för det hela veckan, så det var bara att försöka hinna med att uträtta det som skulle uträttas på kortast möjligast tid. Ja, så stressigt blev det, att jag höll på att glömma ena kryckan på en affär. Men som tur var så kom en tjej springande efter mig med den, mycket snällt hihi men något pinsamt...

Hann i.a.f. handla det mest nödvändiga i matväg, någon julklapp och faktiskt en vinterjacka + mössa till mig själv och då till ett bra pris! För redan nu har affärerna börjat rea ut vinterjackorna, haha när det inte ens varit vinter än. Men det hade inte varit fel med två timmar till på Birsta!

Ja, förutom Bonde söker fru som vi nästan hann hem i tid till, har jag ställt in min lilla väderflicka nu ikväll. Och imorgon ska jag öppna fönstret och kasta ut den långa tråden för att också kunna få en utomhustempratur. Annars här ikväll dricker jag vattenglas efter vattenglas, ja för riktigt törstig är man efter all denna goda julmat!

Hoppas ni har haft en bra onsdag, kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar