onsdag 9 november 2011

Mycket bättre!

Kul (eller inte) nu när jag precis har suttit och skrivit ett helt inlägg, råkar jag visst ta bort hela på något konstigt vis. Får väl försöka skriva om allt igen då...

Sjukgymnasten idag kände och töjde på mina muskler och leder i benen. Och hon märkte att det kändes mycket bättre än förut, vilket innebär att jag är mer smidig och rörlig nu, än innan jag fått botoxinjektionerna. Och det kändes mycket positivt att hon som både har kunskap och erfarenhet kunde med det samma se och känna den skillnaden. Visst har jag också känt av det lite, men jag har inte vågat tro att skillnaden skulle bero på botoxen. Om en och en halv månad ska jag dit igen och till dess har jag fått en program på övningar och stretschningar som jag ska göra flera gånger om dagen. Annars är det träningen på gymmet som gäller!

Och medicinen gick i.a.f. hur bra som helst att hämta ut idag!

Så här ser övningarna på mitt program ut...
På DollarStore (dit vi åkte sen), köpte jag bl.a. julklappspapper. Bra att ladda upp nu inför alla paketinslagningar som snart vankas. Vallenbergare med potatismos, gräddsås, lingonsylt, sallad och sen fika med kaffe och chokladboll smakade jätte gott. Haha, tror faktiskt Vallenbergaren var en av de bästa maträtterna jag ätit på IKEA! En sväng inne på IKEA och Birsta blev det också! Såg jättefina hissgardiner inne på Hemtex som jag blev sugen på. Men när de tror att alla fönster är 120cm (som många andra affärer också tror), så gick de tyvärr inte till mitt fönster som är 140cm. Mycket synd...Och medlemmar har dessutom 20% på alla gardiner där nu...
Men en fin och rätt stor plåtlåda på Panduro blev det! Tack Rubiela! För jag utnyttjade faktiskt ett presentkort som jag fick av henne när vi bytte julklappar förra julen! Har varit in på Panduro flera gånger och tänkt att jag vill köpa något för presentkortet. Men det finns ju så många fina och braiga saker där så jag har helt enkelt haft svårt att välja. Men nu slog jag som sagt till! Även sex mattalrikar har jag införskaffat idag! Har ju inte haft riktiga sånna förut. Ja, mina ärvda 60-talstallrikar i brunt blommönster har väl gått bra hittills. Men nu har jag i.st. helvita med krinklad bård, som jag tror att jag kommer trivas mycket bättre med.

Efter en lång dag, stannade sedan mamma och pappa och såg Bonde söker fru hos mig. Men oj, nu måste jag försöka sova. Klockan visar ju 23:36. Det blev ju plötsligt ganska sent nu märker jag. Men så blev jag ju tvungen att skriva om hela inlägget. Ja, så kan det gå, men nu är det i.a.f. gjort. Och imorgon väntas 2-årskalas! Riktigt roligt! :)

Önskar er alla en God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar