söndag 23 oktober 2011

Tusen miljarder tack!

Att plötsligt upptäcka att ens väska är borta med plånbok, kontokort, pengar, ID-handlingar ja allt sånt viktigt som man förvarar där, är nog en av de värsta känslorna som man kan råka ut för. Det är sånt som man kan drömma mardrömmar om på nätterna och är evigt tacksam över när man upptäcker att det bara varit en dröm. Men ibland blir mardrömmen till verklighet och det fick jag uppleva tidigare i veckan när jag hade varit i Härnösand och fått min Botox.

När taxin skulle betalas var jag 100% säker att mamma hade väskan, vilket hon också hade haft. Men det hade hon inte nu. Och mamma därimot trodde att jag hade väskan. Så min väska var spårlöst försvunnen! Ja, så går det när man litar på varandra. Första tanken var att spärra kontokortet, men så ringde jag till rehab.medicin i Härnösand och de tänkte precis ringa till mig för de hade hittat min kära väska. Och när de hittat den där förstod jag att det var vi som glömt den när vi satt och fikade, och då skulle nog allt förhoppningsvis finnas kvar. Det var ju där jag typ bodde i tre månader efter att jag fick inflammationen i ryggen och legat på Umeås sjukhus i nästan åtta veckor. Så jag känner till stället ganska bra!

Att åka tillbaka till Härnösand (en enkel resa på ca 50min) kändes inte alltför lockande, trots att jag såklart var jätteglad och tacksam över att de hittat väskan! Frågade i.st. om det kanske fanns någon som jobbade där på rehab i Härnösand men som bodde i Sundsvall. Och det fanns det! Väskan lämnades in på Sundsvalls sjukhus och jag kunde hämta den två dagar senare när jag skulle på min ögonundersökning. Tusen miljarder tack för det!

------------------------
Ute skiner solen och jag ska nog ta mig en promenad nu!

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar