fredag 23 september 2011

Syr & En vampyrs bekännelse!

Inget vidare väder idag heller. Men jag har varit fullt sysselsatt här hos mamma med att sy en gardinkappa till köksfönstret, så det dåliga vädret har därför inte spelat så stor roll. Tyget var en stuvbit med kanter som inte var de rakaste, och dessutom är det mönsteranpassning på tyget. Så jag har mätt, nålat och klippt om vartannat för att få den bra. Och att sy är ju inte min starkaste sida. Men jag tror att det gick rätt bra tillslut, och rätt roligt kan jag faktiskt börja tycka att det är att sy. Haha, så kanske man skulle önska sig en symaskin när man fyller 25 år! :P Men nu återstår det bara att se hur det blir när jag sätter upp gardinen.

Ikväll väntar filmen en vampyrs bekännelse på mig. Har även läst boken så det ska bli spännande att få se filmen nu. Och med lite tända ljus kommer fredagkvällen bli perfekt!
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar