måndag 5 september 2011

En trevlig dag med tur till tippen, promenad mm!

Lexusen fick agera sopbil idag. Men trots att vi fyllde hela bilen med skrot så kunde vi inte få med allt. Den är ju inte precis bygd för att frakta saker i. Det får helt enkelt bli en till vända här framöver. Men sååå skönt att få bort allt det vi fick bort idag. För det var ändå rätt mycket det också.

Åkte sen till pappa. Vi gick en promenad och hälsade på hos grannen som jag inte träffat på jättelänge. Och vi fortsatte vår promenad tillsammans med henne, vilket var mycket uppskattat både från vår och hennes sida. Jättekul att få träffa henne och det var som sagt extra trevligt att träffas och prata lite när det var så lång tid sedan sist. Det måste jag snart göra om!

Hemma hos pappa igen köpte vi hem thaimat. Jag fick med mig några av farmors böcker (jo, jag hittade dem och de låg där jag trodde, fast lite längre in). Haha så nu ska det bl.a. läsas kärleks noveller, det som jag nyligen upptäckt är rätt bra!

Min faster hade gjort svartvinbärsgilé och svartvinbärssaft som jag fick med mig. Fick också äpplen av min farbror. Vi kallar dessa för glasäpplen för de är är lite genomskilniga! Har tidigare fått goda plommon. Tusen tack för allt det goda!

Goda plommon

Och imorgon är det läkarbesök, prover och handling av mat som först och främst hägrar!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar