måndag 26 september 2011

Ännu en vända till soptippen!

Ännu en vända den här hösten har det blivit till soptippen eller miljöcentralen som det också kallas. Tusen tack för det pappa! Det är ju värt hur mycket som helst att få möjlighet att åka iväg med skrot dit. Den här gången fick tv:en, dataskärmen och plastgranen följa med + några färgburkar. Det fanns helt enkelt inte plats för mer i bilen. Efter att pappa och mamma (jag fick helt enkelt inte plats) åkt iväg till tippen, började jag rensa mer i förrådet och i garaget och då hittade jag såklart ännu mer saker som ska slängas. Sen är även en släpvagn ett måste för att få bort de större sakerna! Så riktig höststädning har jag ägnat mig åt idag hos mamma!

Imorgon kommer de och samlar upp kläder, skor, leksaker, gossedjur och annat så då ryker ännu mer saker! Underbart!

Nu väntar en välförtjänt kopp te och sockerkaka med kanel och äpple framför tv:en. Gott!!! Och måndag är ju också en riktig tv-kväll, så det känns skönt att kunna göra något stillsamt och lugnt nu ett tag när dagen annars mest bjudit på städning och rensning!


Ha en bra kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar