lördag 6 augusti 2011

Knas kommer & går, plock & Film!

Rätt som det är fungerar tangenterna som de ska igen (som nu), så jag vet inte vad det kan vara för knas eller har varit för knas...

Har precis suttit ute på balkongen och ätit heta jätte-köttfärsbiffar, potatis, god sås och tzatziki. Mums! Vädret är väl inte det bästa men det är så kvavt inne så det var skönt att få sitta ute och andas frisk luft. Man får som sagt passa på nu innan det blir höst och alltför kallt ute. Nu därimot öser regnet ner...

------------------

Annars plockar jag på som vanligt när jag är hemma hos mamma. Hihi, har bl.a lagt beslag på några tidningar som jag ska ta med hem så jag har något att läsa. Syrran var här förut med en lampfot (tack) så nu kanske jag får lite nytt i fönstret till hösten, ska också byta ut gardinkappan där!

Några beställningar har jag också hunnit med, har bl.a beställt en dörrmatta. En beställning på medicin har jag också gjort. Och den jag ska passa på att hämta till veckan innan högkostnadsskyddet går ut...

----------------

Tån är något bättre, lägger om den två gånger om dagen som jag gjorde förra gången. Min läkare i Umeå tyckte jag skulle vända mig till vårdcentralen. Men jag håller det rent hela tiden och jag vet ju hur jag ska lägga om den så tyckte jag inte att det var någon idé. De gör ju på samma sätt. För just att hålla det rent är ju det viktigaste! Hihi, jag lär mig ett och annat på av mina krämpor...

De vita blodkropparna är ungefär samma (lite låga) i.a.f., men det kan bero på tån...

--------------

Ikväll åker jag till Petra som är här i Njurunda och ser filmen, "en blomma i Afrikas Öknen" som jag hoppas Petra får tag i. Jag såg nämligen att den kommit ut på DVD och både jag och Petra har läst boken så det ska bli spännande att se filmen. Är bra väder för en filmkväll!

Ha det bra alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar