torsdag 4 augusti 2011

I Ernst anda!

Innan det drog ihop sig nu och blev kyligt med regn satt jag på balkongen hos mamma och hade det riktigt skönt, fikade och läste massa tidningar. Middagen fick vi dock ätas inne. Skulle ju bli dåligare väder till helgen så det är väl det som kommit.

Men igår satt vi på pappas altan och fikade hela kvällen. Hur mysigt som helst där ute på landet. Och det blev en hel del gott fikabröd. Jag hade tagit med dig hallongrottorna och Eva hade gjort en paj med blåbär och hallon som åts med vaniljsås. Pappa själv hade tårta, vinerbröd, muffins, havrekakor mm. Haha, så vi orkade nästan inte äta av allt.


Även jag fick en present, en inflyttningspresent av brorsan med familj. En fin Skeppshult gjutjärnsgryta som faktiskt Ernst disignat. Och jag som tänkte att jag skulle införskaffa en sån framöver, vilket de hade hört. Jag blev jätte glad över den fina presenten! Tusen tack flera gånger! Kändes nästan för mycket att få den, räknar ju som sagt inte alls med inflyttningspresenter. Det här är verkligen en hållbar sak som jag kommer ha nytta och glädje av i hela livet, menade de. Och det var mycket snällt och omtänksamt att de tänkte så.
Nu ser jag framemot att laga goda gryter och annat gott i den!

Ikväll är det Ernst på tv, hihi och det ska vi inte missa...


Ha en fortatt bra dag alla ni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar