tisdag 30 augusti 2011

Ett bra beroende?!

Jag har kommit på mig själv, att jag för det mesta alltid har en bok vid min sida. Kan man kalla det för ett beroende?! Men kanske ett bra beroende. För läsa är ju inte som jag vet skadligt på något sätt. Tvärtom. Och när man läser verklighetsbaserade böcker och få ta del av andras livsöden får man också mer kunskap och erfarenheter på köpet, och då utan att man själv har upplevt det i verkligheten. Det om något måste ju vara bra!

Förra veckan läste jag ut Flickan med majblommorna av Karin Wahlberg och nu läser jag Midvinterblod av Mons Kallentoft som jag köpte på röda korset för 1kr. Riktigt tjocka deckare som tränar hjärnan på att lösa mordgåtor. Inte helt fel det heller...

Haha, jag kanske har blivit en riktigt läslus. Men så länge jag kan minnas har jag nog alltid tyckt om att läsa böcker. Att för en stund få försvinna in i bokens värld och slukas av dess berättelse fascinerar mig. Det är också ett bra sätt att koppla av på och få tankarna på något annat.

Och sitter man på bussen, tåget, på flyget, ligger på stranden, har det skönt i skuggan, uppkrupen i soffan, ligger sjuk, har svårt att sova, inte har något speciellt för sig eller om man bara vill koppla av ett tag, så är det ju så bra att kunna ha en pocketbok till hands. För det är just pocketböckerna som jag tycker mest om. Helt enkelt lagomt stora och lätta att ha med överallt...

Haha, så inte helt fel uträknat så har jag läst en hel del idag...

Nu ikväll vankas det stekta laxtärningar, körsbärstomater, sås och potatis. Det ska bli riktigt gott!


Ha en fortsatt bra dag!


Kram Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar