torsdag 7 juli 2011

Gårdagens Gatufest!

Gårdagens besök på Gatufesten var riktigt lyckat! Träffade många gamla klasskompisar från låg och mellanstadiet och andra bekanta som jag inte täffat på jätte länge. Fick också utbyta många blickar och ingenkännande. Och även som alltid lära känna nya människor. Jag drack inte en enda droppe under hela kvällen, för jag hade redan innan bestämt att den blaskiga cidern i tältet inte var värd sitt pris den här kvällen. Därimot hittade jag 30 spänn, haha så jag gick faktiskt plus där!

Kryckorna slängde jag under ett bord och i trängseln framför scenen dansade jag för allt jag förmådde. Så härligt att känna basens tryck i golvet och in genom kroppen, och få uppleva den festglädje som man nog bara upplever på ett dansgolv! Vad jag älskar just det här! Partyprinsessan i mig kom verkligen fram! Nu måste jag dock ställa kryckorna i duschen då de där under bordet fick smaka på ett och annan ölstänk.

När vi kom tillbaka till tältet efter att ha varit på toa ringlade kön lång. Och där utanför träffade jag på en kille som jag känner lite, men som jag inte sett på 5-6 år. Haha, och han kände igen mig med det samma!

Det var nog en kö som minst skulle ta en halvtimme att stå i. Vi tittade lite misstroget på varandra och undrade om vi skulle ställa oss där eller gå vidare. Men då kom jag på den optimala idén att jag som har kryckor borde ju få gå före i kön, eller? Sagt och gjort gick jag fram till vakten och frågade om jag inte kunde få smita in före och ta med mig mina två vänner. Innaför skrattade de nöjt över mitt skinidrag. Jag svarade med att säga att någon fördel ska man väl ha när man är så modig att man entrar gatufesten med kryckor!

Och det gick faktiskt oväntat bra att ha kryckor och jag var heller inte ensam om att ha det...

Hem fixade jag skjuts med en gammal högstadiekompis! Haha, behövde inte ens låsa upp portdörren, för där stod redan min granne och fumlade med nyckeln när jag kom!

Idag är det ännu en dag med fint väder och om jag vill står grillning med några vänner på schemat ikväll. Tänker i.a.f. inte lösa in mig på någon gatufest, blir ju trots allt inte riktigt samma stämmning när man har kryckorna tycker jag, och därför inte värt det relativt höga priset...

Ha en fortsatt bra torsdag alla ni!

Idag vet jag någon som fyller år! Grattis på födelsedagen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar