lördag 25 juni 2011

Inför midsommar, midsommar & dagen efter!

Det blev rätt sent igår, klockan var väl närmarer tre innan jag stod innanför dörren här hemma! Men trevligt hade jag! Och idag mår jag rätt bra, ja kanske lite trött då. Men jag är glad att jag åkte hem och sov i min egna säng inatt. Tror faktiskt inte att det hade blivit så mycket sömn om jag hade sovit där.

Vi firade i en mysig stuga som låg alldeles mot havet och gränsade mot Bänkåsvikens strand i Alnö. Vi åt god mat, sjung snapsvisor och hade trevligt! Det blev också en del djupa diskutioner kring matbordet. En kille som var soldat i Afghanistan hade mycket intressant att berätta om landet och dess befolkning. Men det var nog mest vi tjejer som tyckte hans hyllningstal till kvinnan var både modigt och bra! Många av de övriga killarna därimot var inte sena att säga emot honom och försvara sig mot det han sa. Måste säga att jag blev mycket inponerad av denna kille. Så en extra stor skål till honom som vågade ställa sig upp och säga det han tyckte utan att få den minsta respons av de övriga killarna!

Rätt tur med vädret hade vi också. På eftermiddagen och kvällen/natten kom det regn. Men på dagen sken solen från en blå himmel.

Kvällen innan hade jag sovit med hårnålar och när jag skulle ta ut dessa på morgonen höll jag nästan inte på att få ut dem...Så att försöka locka håret så, gör jag nog inte om...

Haha, de här bilderna bjuder jag på...

Klar för sängen kvällen innan midsommarafton! Håret är uppsatt med hårnålar och hårsnoddar. Naglarna är nymålade.

...på förmiddagen på midsommarafton börjar jag göra mig iordning...
chock...
...som tur var så fixade det sig rätt bra tillslut...

Bilder från midsommarfesten kommer också någon dag här...

Tar det nog bara lungt idag. Men om jag vill så hägrar ännu en festdag/kväll/natt där ute i Alnö...

Hoppas ni också har haft en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar