tisdag 5 april 2011

Hmm, lösa hjul...

Har varit i lägenheten och monterat ihop mitt garderopsstativ med stränglådor. Jag hamrade och slog så de grannar som var hemma mitt på dagen undrade nog vad som försegick. När pappa varit och lagt om till sommardäck kom han förbi med skruvmejsel och drog till skruvarna lite mer i köksstolarna.
Mitt onda i armbågen och armväcket är nästan borta nu i.a.f., vilket är jätteskönt.

---------------

När jag kom hem började jag med middagen, kycklingpaj. Då ringde pappa och sa att en stund efter att han släppt av mig så small det till i bilen. Han stannade och trodde att han kört på en flaska eller dyl. Men han kunde inte se vad det kunde vara. Då började han känna på hjulbultarna och till sin förskräckelse var inte bultarna åtdragna på höger framhjul och höger bakhjul. Som tur var hade han verktyg i bilen så han kunde dra åt dem själv. Hmm, men vilken miss av dem vid omläggningen. Båda hjulen kunde ju ha lossnat medan vi körde. Och vad som kunde ha hänt då, vill man inte tänka på...

----------------

Syrran och tjejerna fick också äta här! Kycklingpajen blev en halv succé för matgästerna! Mycket uppskattat av oss vuxna, men mindre eller inte alls av barnen...

Nu ska jag dricka lite te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar