söndag 24 april 2011

Födelsedagskalas för släkten!

Igår var syrran och tjejerna här och åt middag. Flygande Jakob, fast utan nötter stod på menyn! Jag tycker det är riktigt gott med kyckling, och det brukar oftast vara ett säkert kort när man ska bjuda någon. Men gårdagens middag gick tyvärr inte hem hos alla...Men det var kul att få träffas!

Påskharen hade gett mamma/mormor till uppgift att gömma påskäggen. Men han hade bara haft med sig påskägg till Alicia och Julia.
Jag sa: Det är inte alla som får påskägg, så ni hade tur att påskharen är så snäll och lämnar påskägg till er er här! Jag fick t.ex. inget påskägg.
Julia sa: Meh, du är ju också ett barn!
Hihi, ja sånna gånger när påskharen är i farten kanske man önskar att man fortfarande var det! Men, så synd var det inte om mig tyckte jag. Godis är gott ibland men inget som jag känner något direkt stort sug efter. Och påskägg är ju roligare för barnen, hihi vart man nu drar gränsen för barn?

Fina tolpaner av syrran och tjejerna!

På kvällen åkte jag och Petra till min lägenhet. Drack lite te och hon fick sin födelsedagspresent, chokladpraliner från Kahls och duschkräm från Body Shop, som skulle vara bra och skonsam för både naturen och kroppen. Sen gick vi på bio och såg "Water for Elephants" , en riktigt bra film som var både gripande, spännande och rolig. Tack för en trevlig kväll!

---------------

Idag är det mitt födelsedagskalas för släkten som hägrar. Jag ska ha det i min lägenhet så jag och mamma ska dit och greja innan. Ska bl.a. sätta upp gardiner i det större rummet, duka, städa och så. Det ska bli kul att få visa upp lägenheten för alla som inte har sett den. Nu tar jag med mig min alldeles egna dammsugare dit också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar