fredag 15 april 2011

Dammsugaresugna & Kanske en osmart parkering!

Innan klockan 15:00 var jag och pappa på Electrolux home för att köpa dammsugaren. Men en lång kö av dammsugaresugna köpare hade tydligen ringlat sig längst hela gatan innan de ens öppnat affären i förmiddags. Så den hade tyvärr tagit slut strax efter de öppnat. Det fick därför bli en annan dammsugare som blev 300kr dyrare för de hade inte satt ner den lika mycket som den andra. Den var heller inte lika tystgående. Men den dammsugaren som jag köpte Electrolux Ergospace ZE320 hade bättre dammsugarmunstycke, något smidigare, längre räckvidd för sladden, hihi och bättre färg (nyckelpigsröd och vit), men annars var de nog i ungefär samma klass tyckte försäljaren. Så nu har jag faktiskt dammsugare!Sen gick vi runt lite på Birsta och inne på IKEA, innan vi åt middag och drack kaffe och gobit på IKEA restaurangen. Kunde inte köpa något större som en gardinstång t.ex. för vi skulle nämligen ut till Midlanda och hämta farbror och faster som kom med planet! Men jag var rätt nöjd att min dammsugare fick plats i.a.f. En shoppingtur till Birsta planerar jag till veckan i.st.!

---------------

På Midlanda parkerade pappa så passande nog precis brevid parkeringsvakten! Fanns ju rätt många andra platser att stå på men där tyckte han att det var bra, hihi tills han började prata med henne om det höga parkeringsavgiften och hon presenterat sig som parkeringsvakt. Vi hade då inte löst en parkeringsbiljett för planet var försenat och vi kanske lite väl tidiga. Därför satt vi i bilen ett bra tag för att sedan lösa en biljett för en halv timme!

Pappa frågade om hon skulle ge oss böter om vi blev fem minuter sena men hon lovade att inte göra det. Men man kan ju aldrig vara säker så pappa gick ut till bilen innan tiden gått ut, medan jag stod och väntade på farbror och faster inne i ankomsthallen.

Men det måste vara det mest osmartaste parkeringen man kan göra, att ställa sig brevid parkeroingsvakten om man är osäker på om man ska hinna tillbaka till bilen innan parkeringstiden går ut. Då är vi ju den första bilen som snabbt och enkelt kan bötfällas. Hihi, för man har ju inte många minuter på sin sida om man står så nära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar