söndag 13 mars 2011

Vinnaren & En helg med städenergi!

Jag och Petra hade det trevligt igår, kyckingtårta och sallad smakade jätte gott till Melodifestivalen.
Så den stora frågan, vann rätt låt? Tycker Eric Saade gjorde ett riktigt bra scenframträdande och melodin på låten var också bra. Men texten därimot, tilltalade inte mig speciellt. Den riktar sig mest till den yngre publiken tyckte jag. Och då hoppas man på att det är just de yngre som tittar på Melodifestivalen ute i Europa. Men det ska i.a.f. bli spännande att se hur det kommer att gå i Düsseldorf. Hihi, i Düsseldorf har jag faktiskt varit en gång och då som äventyrssugen ung tonåring!

-------------

Idag fortsatte städningen. Har haft värsta städenergin här i helgen! Bl.a. torkades kryddhyllan och skåpet med mjöl, socker och div. andra torrvaror rena. Helst skulle jag ha velat varit i min lägenhet och fixa och stöka på nu. Men för min del kan jag fortfarande inte göra så mycket där än. Men jag får se om jag kanske kan måla garderoberna invändigt till veckan som kommer. Annars är tapeter rivna, väggar spacklade och tak målade. Och så ska jag beställa tapeterna så tapetseringen snart kan börja!

--------------

Imorgon ska jag ta prover på vårdcentralen och sen åka på Prio1 i Bredsand. Tänkte lämna in lite saker där och såklart se om jag kan hitta något fynd!

Snart blir det Solsidan! Sen kanske jag ska kika på "Män som hatar kvinnor" som går på 1:an. Har sett den förut men den kan ses igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar