måndag 3 januari 2011

Vattenkokare på gång!

Efter proverna på vårdcentralen idag åkte vi (jag, mamma och pappa) till Köks Johan i Nolby. För jag har sett en vattenkokare i ett reklamblad därifrån som verkar både snygg och bra. Tyvärr hade de inte den hemma så jag fick inte se den i verkligheten men de beställde hem. Så till veckan ska vi dit igen.

När vi kom hem åt vi lite lunch hemma och sen gick jag och mamma en promenad. Härligt att äntligen få se solen!

----------------

Har nu börjat fundera på riktigt på vad jag behöver till lägenheten. Och det är ju faktiskt en hel del saker. En liten invitering av alla flytta hemifrån lådor kan man säga att jag har gjort. Men kanske kan jag i.a.f. snart stryka vattenkokare på listan över det som jag behöver. Om den här nu är bra.

----------------

Den nya medicinen som jag äter verkar än så länge bra. Mår inte sämre i.a.f. Man kan må dåligt på den (speciellt i början) men jag har inte som tur är känt av någon av de biverkningarna Kanske mår jag tom bättre, eller om det bara är så att man inbillar sig det. Men då få jag väl inbilla mig det då!

------------------

Annars har jag städat, rensat tidningar och dammsugit. Haha, hur ska mamma klara sig när jag flyttar. Jag som tycker om att rensa och strukturera upp saker här hemma. Och jag hoppas verkligen att jag tar med mig samma driv till att göra sånt i min lägenhet också. Haha, men städar- och ordningsgenen sitter nog hårt inbitet genetiskt, så jag behöver nog kanske inte oroa mig för det…

Nu ska jag göra en hembakad pizza med skinka, ananas och tomater. Mmm, det ska bli gott det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar