måndag 24 januari 2011

En dag med bl.a. administrativa uppgifter!

En plogskrapa har tydligen gjort vägarna här runtomkring mycket hala (blev varnad av mamma). Idiotiskt tycker jag att skrapa vägen när det har varit så bra underlag. Nu saltar de inte heller efter skrapningen så därför valde jag att stanna inne idag för att inte riskera någon halkolycka.

------------

Dagen har i.st. ägnats till något så roligt som att ta fram nummer mm till elbolaget som jag ska teckna abonnemang för elnät hos. Dessutom har jag läst på lite för att få bättre kunskap om vad allt det här med elnät, ellevrantörer mm innebär. För det är just sånt som jag måste ordna med nu inför flytten. För det kan ju faktiskt vara en bra idé att ha el när jag får tillträde till lägenheten i mars, så man kanske slipper göra maten i ett stormkök. Frågan är hur långt i förväg jag måste ordna det. Ska ringa dit till veckan tror jag. Måste också se med banken när vi kan komma dit och skriva!

-----------------

Har även ringt till färdtjänst för att fråga om kostnaden för resan till och från Birsta som jag och mamma gjorde här tidigare i januari. Tyckte nämligen att det var konstigt att vi fick betala olika summor på dit och hemresan. Det blev även rätt dyrt, 130 kr dit och 103kr(dock ganska rimligt pris på hemresan) därifrån. Det rätta priset jag fick på resan nu tur och retur skulle vara 266 kr och då åker jag för ungdom. Inte vet jag men jag tycker det är dyrt när man är berättigad färdtjänst. Jag hade dessutom tydligen betalat för lite för hemresan. Nu hade de också höjt priserna f.o.m. idag den 24 januari. Hmm, det blir inte att man åker allt för ofta när priserna blir så pass höga. Haha, tar inte med mig mamma i taxin i.a.f.

-------------------

Imorgon åker jag till Umeå sjukhus för kontroll av min medicinering mm. Men den här gången bor jag på hotell Björken som tur är. Redan kl:06:30 kommer taxin och hämtar mig imorgon. Det blir att kliva upp i ottan! Nu ska jag packa och förbereda inför morgondagen. Vet dock inte hur länge jag blir där, men de kan ju inte hålla mig kvar längre än fredag. Vet som vanligt heller inte hur dagarna kommer se ut där uppe, inget schema som sagt. Men jag har bokat klippning imorgon eftermiddag så det hoppas jag att jag hinner med. Skönt att äntligen få ordning på håret!

Tar inte med mig någon dator upp till Umeå, så vi hörs framåt helgen! Ha en fortsatt bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Bra att du säger hejdå, så bloggläsaren vet:)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo det vill jag gärna meddela! Och roligt att veta att du läser min blogg! :) Ha det bra!

    SvaraRadera