fredag 7 januari 2011

Äntligen kom solen!

Äntligen kom solen fram idag, efter alldeles för många mulna dagar med snö. Gick en promenad i det friska vädret. Det har verkligen kommit en hel del snö, det är det bara att konstatera. Fördelen med riktiga vintervägar är att det inte blir lika halt. Men nu räcker det med snö!

Det kändes bra att gå, ryggen och övriga kroppen var med på noterna. Det är en härlig känsla att slippa känna smärta för varje steg man tar. Och att man dessutom slipper oroa sig för att kroppen ska svara med att man helt enkelt faller ihop och ramlar.

Är svårt att föreställa sig den otillräckliga känslan när kroppen sviker en och blir svag när man är van att kroppen är stark och uthållig (som förut innan allt strulade till sig för mig). Så nu hoppas jag att det onda i ryggen har gett med sig och att jag snart kan börja träna som vanligt igen!

------------------

Jag har också rensat tyger idag. Tyger i överflöd finns det här hemma, så det var välbehövligt att se över det området. Ska också ge bort lite tygbitar till Alicia som har börjat lära sig sy på syslöjden. Hon fick dessutom en symaskin i julklapp så lite tyger vill hon nog ha nu.

------------------

Pappa var förbi förut och då skickade jag med julklapparna till mina kusinbarn Ville och Olle. De är i Skedlo nu men jag kommer nog inte träffa dem något p.g.a. att jag ska vara försiktig med att utsätta mig för barn som är lite krassliga, vilket de oturligt var nu.

Ikväll börjar Let´s Dance och det ska inte missas! Funderar på en god efterrätt till det, kanske blir det Gino med glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar