söndag 19 december 2010

Snöoväder & Lilla julafton!

Vilket ihållande snöoväder det är idag. Visst det har snöat några dagar nu. Men nu viner det så mycket snö i luften så man knappt kan se ut. Denna vinter (precis som förra vintern) har nog mer än en gång fått höra en och annan svordom. Jag som inte behöver skotta och därför kan hålla mig inomhus om jag vill, besväras inte så mycket över denna kyla och all denna snö. Men värre är det för dem som måste se till att snön röjs undan, som mamma och grannarna som går skyttetrafik ute med snölassen.

Idag håller jag mig alltså inne tills jag ska iväg ikväll. Jag läser tittar på tv kikar och ut på dem som kämpar med snön ute.

--------------------

Tänkte packa ner lite julklappar nu och förbereda lite kläder tills ikväll på "Lilla julafton" hos farbror och faster. Då får jag träffa brorsan och hans familj och pappa över en bit mat. Och då ska vi byta julklappar med brorsan, äta och ha trevligt! Men någon tomte vet jag dessvärre inte om det kommer i det här snöovädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar