måndag 13 december 2010

Lucia!

Klockan sju i morse tittade jag på Luciafirandet på tv:en. Fikade med tända ljus, lussebullar och pepparkakor. Mysigt och stämmningsfullt att få börja luciamorgonen så. Frukosten fick därefter fortsätta med en tallrik havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt. Läste tidningen och sen fick jag ett städryck och drog ut allt ut skåpet i köket. Så nu är näst intill alla papper, pennor och allt annat som finns där sorterat och prydligt strukturerat.


Har också snart läst ut boken (50sidor kvar) ”En vampyrs bekännelse”. Det är en bok som jag rekommenderar till dig som vill på ett lättsamt sätt veta mer om en vampyrs vardag. Man får helt enkelt följa ”livets” prövningar för en vampyr, prövningar som kan vara mycket risktagande och farliga. En spännande bok som stundtals får en att börja undra om det även kan excitera vampyrer idag?

I slutet av september lånade jag 10 böcker (varav en är den här) och nu när jag träffar henne nästa gång kan jag lämna tillbaka nio stycken av dem. Kommer nog inte hinna läsa ut den sista boken. Nu känns det skönt att få lite mer plats i bokhyllan. Haha, jag känner faktiskt en lättnad över att jag klarat av uppgiften som jag själv gett mig och att jag läste ut dem så pass fort också. Så det kommer att kännas bra att lämna tillbaks dem och kunna säga – tack för lånet jag har läst klart dem nu.

----------------------

Igår var det tredje advent och julmys med julkortsskrivning, glögg pepparkakor och saffransbullar. Ikväll fortsätter julmyset med några till julkort och fika.

-------------------------

Imorgon ska jag på vårdcentralen och ta blodprover sen ska jag åka och hälsa på Emelie och Sixten. Det ska bli jätte trevligt! Jag ska ta med mig lussebullar som vi ska fika med och födelsedagspresenten till Sixten. Har även en julklapp till Emelie. Sixten har dessutom namnsdag imorgon så det blir en passande dag att hälsa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar