lördag 2 oktober 2010

En solglimt!

Dimman låg som en tät vit slöja i morse när jag vaknade. Värmepumpen välkomnde ändå morgonen men lite värme. Efter frukosten kröp jag ner i vardagsrumssoffan med boken som jag läser. Kände mig riktigt så där bekväm och slö där jag låg och bara tog det lugnt. Men så lättar dimman och molnen skingrar sig, plötsligt visar sig en solstråle och snart börjar också en blå himmel synas. Jag känner genast att energin och lusten att göra något annat, än att bara ligga still med en bok infinner sig.

Just nu är lådorna från min Pippi Långstrumps-sekretär uttagna och står på vädring på balkongen. Förhoppningsvis försvinner lukten från dem. Sen ska jag också måla dem invändigt. Måste kika först om vi har någon lämplig vitfärg hemma.

Ikväll ska jag och mamma på middag hos min farbror och faster. Min kusin Johan med familj är också hemma. Det ryktas om tacoz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar