onsdag 6 oktober 2010

Blixten kan slå ner på samma ställe två gånger!

Har varit på vårdcentralen och tagit prover idag igen. Hade tänkt att jag skulle gå in på färgaffärn efter det och köpa vitfärg till insidan av lådorna på min Pippi Långstrump-sekretär. Pappa därimot hade inte räknat med några extra minuter i Kvissle, vilket blev att vi åkte hem direkt efteråt utan verken besök på färgaffärn eller ICA. Jag som hade räknat med att kunna måla lådorna idag. Får nu se när jag kan köpa färg. Hmm, jobbigt att vara så beroende av andra...

Nu är Alicia här, för Julia har haft oturen och lyckats bryta benet igen så nu får hon ha gips i åtta veckor för andra gången på knappt tre månader. Blixten slår inte ner på samma ställe två gånger brukar man säga, men här verkade det ordsråket inte stämma...

Hade lovat att skriva lite idag om handlingen för boken I ONDSKANS SPÅR, men jag väntar med det och pratar och umgås nu med Alicia i.st. Hon har samma mellanstadielärare som jag hade för många många år sedan, haha så bara det är lite spännande att prata om...

Nu blir det snart lite kvällsfika och mys i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar