tisdag 28 september 2010

Läsdag i solen!

Även idag har solen strålat hela dagen, helt underbart. Kände att jag hade energi att kunna göra något som kräver energi men det blev en riktig läsdag i.st. Läser en jätte bra och spännande bok så vad gör man när man har tid över och känner suget av nyfikenhet att få veta vad som ska hända i boken. Jag satt mig helt enkelt på balkongen i det fina vädret och läste. Sidor efter sidor vändes och kapitel avverkades ett efter ett. Blir faktiskt en del läsning nu, både på gott och ont. Men jag har kommit på att jag måste ha en bok på gång hela tiden, haha annars blir jag nästan tokig. Boken fungerar som ett slags avbrott i allt, vilket man verkligen behöver. Men som sagt när man känner att man har energi skulle det kanske vara bättre att använda den till något annat.

Petra ringde och sa att chokladbiskvierna som hon fått mitt recept på hade blivit jätte lyckade och uppskattade. Kul, kul...

Kanske blir det en tur till Norells Trädgård imorgon och lite matinhandling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar