lördag 11 september 2010

En grå dag blev solig!

I morse och på förmiddagen verkade det som att dagen skulle bli mulen. Måste hitta på något att göra fort tänkte jag, annars blir det en så där tråkig dag när man inte kommer sig för att göra något. Började därför att plocka med lite kläder från förrådet som ska till klädinsamlingen. Älskar att få skänka bort och kasta sånt som man har, men som man inte vill ha kvar längre. Känns som en befrielse att bli av med det.

Tog sedan tag i tidningshögen i köket.
Nu är det så att både jag och mamma, ja syrran också för den delen tycker om inredningstidningar. Det är rätt mysigt att sätta sig ner med en tidning, bläddra, inspireras och få idéer på hur man kanske själv skulle kunna göra hemma. Men man kommer inte ifrån att tidningar tar plats. Sen blir det massor av andra tidningar också, reklam mm som snabbt fylls på. Därför måste man rensa med jämna mellanrum för att de inte ska ta över helt. Phuu...nu är högen betydligt mindre!

--------------------------------

Solen kommer fram och det blir kanonväder. Jag sätter mig på balkongen och läser nattfåk (boken som jag fyndade för 2 kr på kupan, röda korset). Verkar bra...Gäller att ta vara på det här vädret! Fikade också med rester från kladdkakan igår. Mumsa!

------------------------

Annelie och Wilhelm hade vägarna förbi så de kom in förut och sa hej. Tror inte att jag har träffat Annelie sedan maj månad så det var kul att hon kunde komma förbi. Wilhelm har jag aldrig träffat förut så det var kul att han också var med.

Nu står det en tuppakaka i ugnen men plommon, får se hur det kan smaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar