torsdag 9 september 2010

Deppväder!

Inget uppiggande väder idag. Regnet hänger i luften och allt stannar upp. Känner inte för att göra något. Men samtidigt vill jag hitta på något för att fylla dagen med något vettigt. Då är frågan, med vad ska jag fylla dagen? Just nu känns inget speciellt motiverande att göra. Hmm, jobbigt...

Imorgon ska jag till sjukgymnasten, vilket jag inte tycker är det roligaste. Det är så uttjatat nu, några nya övningar och det jag inte klarar av sätts i fokus. Visst är det bra att träffa en sjukgymnast som man kan få tips av hur man ska träna. Men när framstegen tar tid på sig känns det hårt att ännu en gång få bekräftat att det är fortfarande mycket kvar att träna upp. För träna gör jag ju. Det är när jag är hos sjukgymnasten som jag känner mig som mest dålig, där tänker jag på allt jag inte kan men vill kunna. Just det sätts ju i fokus då, vilket man ibland blir frustrerad över. Hur svårt ska det vara?

Nu, i samband med legionellan som jag så klart skulle drabbas av blev det ett litet bakslag i träningen också. Det gör att jag har fått göra lättare övningar för att bygga upp de muskler som jag tappat efter att jag blev sängliggande i över en vecka. Jag som var så glad över att äntligen kunna köra lite hårdare med träningen. Men men, det är bara att bita ihop igen och köra på, finns inget annat att välja på. Gäller att inte tänka så mycket. Det kunde ha varit värre, legionella kan ju vara riktigt farligt om man inte får rätt behandlig i tid. Dessutom går det att bygga upp det jag tappat. Det tar tid men det går...

Så i överlag är jag tacksam över den vård som jag fick på S-valls sjukhus nu och att det ändå har gått så bra. För jag var verkligen riktigt dålig där ett tag. Kände mig faktiskt rädd när jag åkte in med ambulansen att jag inte skulle få rätt vård. För det var ju det här som absolut inte fick hända, att bli sjuk och måsta söka hjälp på S-valls sjukhus, det hade vi ju sagt. Men ändå så inträffar det...

Nu tänkte jag ta mig en kopp kaffe och förhoppningsvis får jag lite mer energi då. Har börjat dricka denna heta dryck och tycker t.o.m. att det är gott. Jag som aldrig trodde den skulle smaka bra i min mun...Det ger mig några vuxenpoäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar