tisdag 15 juni 2010

Sötnosen i röda gummistövlar!

Harry Potter stjärnan har redan än och trenden med den intelligenta, renliga, ovanligt lilla grisen med få hälsoproblem sprider sig i Storbritannien. Efterfrågan är enorm. Priset på denna sötnos uppskattas till ca 8500 kr. En vanlig minigris blir ungefär 50 cm i mankhöjd, den här blir 35 cm hög när den är fullvuxen vid två års ålder, vilket gör den till den minsta grisen i vuxen ålder. Att grisen är intelligentare än en hund gör den bara mer intressant som husdjur.

Redan på mellanstadiet funderade jag på en liten minigris. Men de minigrisar som finns här i Sverige är släkt med hängbuksvin och brukar därför bli ganska stora som fullvuxna. Ibland kan det också vara oseriösa uppfödare som säljer den lilla söta griskultingen som en minigris, men sen växer den upp och blir en fullstor gris och de är rätt stora för att kunna ha i möblerade rum om man säger så.

Full ju pladask för den här sötnosen i röda gummistövlar i Expressen...Vi får väl se om den lilla sötnosen röda gummistövlar kommer till Sverige också. För den skulle inte vara helt fel som husdjur...

4 kommentarer:

  1. Så söt! Jag ska försöka få föräldrarna att låta mig skaffa en jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de så otroligt söta! Så tänk vad underbart om de kunde bli lättare att skaffa som husdjur i Sverige också! =)

      Radera
  2. Hej!
    Jag är inte längre aktiv på den här bloggen. Finns numera på karing-aprilkaka.blogspot.se, där jag fortsätter! =)

    Av en händelse såg jag nu din kommentar här (du anonyma som frågade om vilken ras grisen den lilla söta grisen är?!) Trots att det var längesedan du skrev din fråga så vill jag dig ett svar! Rasen kallas för Microgris! =)

    /Kram från Karin!

    SvaraRadera