måndag 28 juni 2010

En lugn solig dag efter en hel kalasdag!

Grillkvällen hos Petra i lördags var trevlig och det var mycket gott! Jordgubbar, glass och grädde blev det till efterrätt. Hela kvällen gick därför i sommarens täcken. Inget regn och värmen höll sig kvar på den inglasade verandan så vi behövde inte alls frysa något på kvällen...

Igår var jag först på Julias 7-årskalas. De hade köpt en jättegod färdig tårta. Den var fryst och garnerad med choklad mini-marschmellos (hur det nu stavas) och godis. Inga konstgjorda färgämnen eller konserveringsämnen var det i den heller, trots att den såg rätt färgglad ut. Den var från Frödinge tror jag. Kokosbollar, kärlekskaka (snoddaskaka)och vaniljdrömmar fikade vi också.

Sen var det bara att åka hem, äta och ge sig iväg på nästa kalas till Rikard som fyllt 21 år. Där bjöds det också på tårtor. Men om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så jätte förtjust i sådana tårtor som är köpta på konditori. För mycket grädde tycker jag oftast att det är och ibland kan de t.o.m. vara lite torra. Till det höga priset som man får betala för en sådan tårta, tycker jag inte det är värt det. Men som sagt smaken är olika.

Kom hem vid tio-tiden på kvällen igår. Hade svårt att somna, kanske var det för att jag drack kaffe så sent. Sov också oroligt hela natten tyckte jag. Det blev ingen träning idag. I.st. har jag gjort fotbad medan jag satt i solen på balkongen, börjat läst en ny bok, ätit upp den sista midsommarmaten och bara tagit det helt lugnt. Haha, får se om jag ska göra någon nytta snart eller om dagen bara fortsätter så här i lugnets tecken...Det är i.a.f. rätt varmt ute och det var mycket p.g.a. det fina vädret som jag inte åkte och tränade idag. Kände verkligen inte för att stänga in mig på ett kvavt gym.

Skulle behöva byta till sommargardiner på mitt rum. får se om jag gör det senare idag, när det är lite svalare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar