onsdag 9 juni 2010

En hästsko runt halsen!

Igår på ÖB tog jag ut två nya trisslotter för vinsten på 50 kr på en av de två lotterna som jag vann som sidovinst på tävlingen i Dagbladet. Har inte skrapat dem än så spänningen fortsätter…

Usch, idag känner jag en smärta i ljumsken när jag lyfter höger benet. Denna smärta som brukar sitta kvar i några dagar, har jag fått de senaste gångerna som jag varit på Birsta. Det är nog en överansträngning skulle jag tro. Fem timmars shopping när man är ovan känns kanske helt naturligt av nu.

Har fått färdtjänstkortet! Det såg ut som ett busskort, fast med den tydliga texten i stora bokstäver FÄRDTJÄNST. Haha, får väl hålla för texten om jag ska åka buss någon gång... Kanske blir shoppingturerna till Birsta lite oftare nu än vad det varit, och då kanske jag inte behöver gå så otroligt länge som fem timmar varje gång som jag åker dit. För som det är nu vill man ju passa på att gå in i nästan varje affär och det tar som sagt sin tid.

Jag smörjer med voltaren och hoppas att det ska kännas bättre imorgon får då ska jag på en stundetexamen. Det är Robert som gått hästskötare (han är en travkille) på det praktiska gymnasiet, dessutom är han en strålande hovslagare. Pappa kom med den briljanta idén att i.st. för blommor, hänga en hästsko i band runt halsen på honom. En hästsko symboliserar ju också lycka och tur. Så nu har han putsat och polerat en gammal hästsko som farfar (som också kunde sko) hade i stallet. Det blir nog tungt runt Roberts hals imorgon men nog mer effektfullt.

Jag hade tänkt att jag skulle hitta en häst (haha, gossedjur då så klart) som jag kunde hänga runt Roberts hals. Var in på flera affärer i Birsta igår, men det närmaste jag kom var en flodhäst och en zebra, vilket inte var lika kul. Mamma skulle titta idag på stan om hon kunde hitta en häst, annars får det bli en nalle. Ett studentkort och en mineskål i limegrönt ska han också få.

Nu har jag också läst ut boken ”Sista jouren”. Det var Karin Wahlbergs debutroman. Jag tyckte den var spännande. Har även två andra böcker av henne som jag inte läst, så nu är det bara att fortsätta läsa…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar