onsdag 2 juni 2010

E&S på besök + stora baddagen!

Emelie och Sixten kom förbi på förmiddagen. Jag som sovit lite längre idag, satt och åt frukost när de kom. Emelie fick en tallrik gröt hon med. Sixten åt en barnmatsburk och lite pure. Han var jätteglad och strålade som vanligt hela tiden. En riktig charmkille är han verkligen. Var super kul att träffa dem! Härligt att ni bara kom förbi så där spontant!

När Emelie och Sixten åkt satt jag mig i solen på balkongen och läste. Det är riktig härlig sommarvärme ute. Jag tog av mig byxorna och solade benen. Ett tag tänkte jag att jag skulle inviga min nya bikini, men så blev det inte…

Plötsligt kom jag på att jag länge hade tänkt på att mina gamla gossedjur skulle få bada så fort det blev fint och varmt väder. Det kanske låter konstigt att jag har gått och tänkt på det en längre tid men anledningen är att de fick besök av en liten mus (en riktig då) i höstas.

Jag upptäckte nämligen den lilla rackaren när jag tittade igenom påsen med gossedjuren i garaget. Först trodde jag att det var ett litet gossedjur som låg där som alla de andra, men när jag sedan tittade närmre insåg jag att det faktiskt var en riktig mus, fast död. Efter det ställde jag ut påsen med gossedjur på balkongen och där har de stått hela vintern tills nu idag och väntat på att få bada…
Så idag blev det den stora baddagen!

Badbaljan åkte fram och sen var det bara för dem att hoppa i...


Det blir riktigt trånkt när alla ska bada smtidigt!

badgäster som väntar på sin tur...



för ingen slipper undan, trots vädjande ögon om att få stå över badet...


Efter badet får de ligga och torka i solen...
Nu blir de riktigt rena och fina och när de torkat ska de då hoppa ner i en kartong.


Nu ska jag börja förbereda en pizzadeg! Mmm, det ska bli riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar