måndag 31 maj 2010

Lexus till sopbil!

Äntligen blev det av, en färd till miljöstation i Svartvik. Vi tog det i samband med att jag tränat idag. Det var pappa som gjorde om hans Lexus till en sopbil i eftermiddag. Jätte mycket tack för det!

Vad otroligt uderbart det var att få slänga iväg det som vi länge samlat på oss och som vi nu ett bra tag inte sett något värde i att ha kvar. Det har tagit plats i förrådet i flera år nu och bara varit störande att se och därför har det näst intill varit omöjligt att få någon ordning där. Slängde också lite glödlampor, farligt avfall mm. Dessutom så var syrran här igår på fika. Då passade jag på att nämna att vi håller på att rensa i förrådet och att hon hade en del grejer som skulle behövas kikas igenom. Detta resulterade, att vi även på morsdag hamnade där ute i förrådet. Haha, och i förrådert hamnade jag även idag efter att vi kommit hem från miljöstationen.

Igår fick mamma en väldigt fin bukett med vita rosor av syrrans sambo Magnus. Syrran gav mamma kroppssmör och en läppglans från BodyShop. Av mig fick hon två blusar som jag beställt från ellos. En vit och en som var småblommig. Jätte söta var de och passade perfekt!

Tårtan som vi bjöd på blev bra och det bästa av allt var att den var så enkel som helst att göra! Tyvärr hade jag inget batteri i kameran så det blev ingen bild...Men tänk dig: en drömchokladtårta med smörkrämsfyllning i och täckt med grädde. På sidorna var det tunna bitar av blockchoklad som jag smällt och på ''toppen'' av tåran gröna vindruvshalvor med blomströssel. Den blev riktigt fin och god!

Grattis på morsdag mamma!


Om någon missat det så var det ju Tysklands bidrag som vann Eurovision song contest i lördags. Hamnade ju med datorn i knät framför tv:en i.a.f. i lördags. Hade först inte tänkt se det nu när inte Sverige skulle vara med men det var ju inte så mycket annat att se på tv:en. Såg inte varje sekund men hade musiken i bakgrunden hela tiden. Tyskland bidrag var ganska bra trots allt, men trodde inte att den skulle vinna hela tävlingen.

Nu ska jag dricka te och äta Leilas fruktkaka. Känner mig riktigt sugen nu faktiskt på något för det blev rätt hårt träning på gymmet idag. Bl.a. 1h crosstraining som uppvärmning haha gör att det nu suger lite extra i magen..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar