torsdag 13 maj 2010

Gråvädersaktiviteter!

Kallt, grått, dimmigt och regnigt. Tur att man kunde stänga in sig på gymmet idag. Det var många andra med mig som tänkte precis som jag denna torsdag, som nu är helgdag också. Vilket resulterade i att det blev en lite längre väntan på maskinerna än vanligt, och speciellt då vid dem som man tränar kondition på.

Bastun efteråt med en proteinshake var helt underbart. Jag satt där alldeles själv, kände värmen och bara blundade medan jag samtidigt kände den söta smaken i munnen av hallon. En riktig härlig belöning efter ett hårt och svettigt träningspass.

Efter att ha kommit hem, ätit och druckit (kanske 1l vatten) damp jag ner i soffan och fortsatte att läsa min bok: ''Mitt liv som förrädare'' av Zarah Ghahramani. Boken har jag fått av Rubiela och jag tycker att den är bra, spännande och mycket gripande.

19-åriga Zarah som är student vid universitetet i Teheran. Efter en studentdemostration som hon deltagit i arresteras hon på gatan och blir förd till det ökända Evinfängelset. Zarah blir satt i en fönsterlös cell med cementgolv. Man får därefter följa Zarah Ghahramani egna tankar och känslor kring livet i fängelset och hennes dagliga kamp innanför murarna. Förmjukelser och slag dag efter dag gör att hon blir allt mer osäker på om hon ska överleva ännu en natt till i fängelset. Hennes berättelse känns mycket äkta och modig. Boken griper verkligen tag i en på ett fängslande sätt.



Det har blivit gråvädersaktiviteter idag, vilket brukar sammanfattas med saker som görs innomhus. Som att städa, baka mm. Städa tycker jag att jag gjorde tillräckligt igår i förrådet, så just städa tänker jag inte göra idag. Inte baka heller för den delen. Nu tycker jag att det bara är en kopp te framför tv:en som saknas, haha vilket jag också tycker kan vara en nödvändig gråvädersaktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar