måndag 10 maj 2010

En eloge till alla serviceyrken!

Först vattnas det på gatan och sen kommer en stor lastbil och samlar upp allt grus. Aston fyra år, står med sin mamma och tittar nyfiket på all aktivitet som råder ute på gatan. Jag står också i fönstret och tittar, precis som pesonärsparet mitt emot. Haha, spännande när det kommer så stora lastbilar som dundrar...

Kommer ihåg när jag som fyraåring tyckte att sopbilen som kom och tömde soperna var hur spännande som helst att se på. Jag kan erkänna att jag även idag kan tycka att det är lite speciellt och spännande att titta på den stora sopbilen som härligt nog tar alla våra samlade sopor som vi fått ihop på två veckor. Det måste i.a.f. vara en oerhört bra service att de kommer och tömmer våra sopor utanför dörren. Tänk om vi kanske skulle vara tvungen att åka iväg med alla sopor själv förutom allt annat som ska till insamlingen. Så en eloge till alla serviceyrken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar