fredag 16 april 2010

Receptkause...

Fick ett bakryck, jag skulle baka hallongrottor tänkte jag. Dessvärre blev de inte lyckade. Jag har ett recept som jag har misslyckats med förut så det har jag nu skrivit om det till ett nytt recept som jag tycker är bra. Så i.st. för att skriva om hela receptet har jag låtit vissa ingredienser och utföranden stå kvar i paranteser. Fattar du mitt receptkause? Det gjorde i.a.f. att jag blev osäker på hur jag skulle göra för att få till de perfekta hallongrotterna. Så detta resulterade i att jag nu står här missnöjd med en sats sega misslyckade kakor. Hmm, inte alls som hallongrottor ska vara...

Efter det skulle jag göra kryddkakor och på dem finns det som tur är bara ett recept. Men då lyckades jag bränna en plåt, vilket gjorde att det blev bara hälften av de kakor som jag räknat med. Illa när jag tänkt bjuda på dem när jag fyller år. Blev så arg så jag började med en till sats med det samma. De blev väl ganska bra som tur var men jag var rätt trött när jag skulle blanda i ingredienserna så jag råkade nog hella i för mycket olja, det är vad jag tror för degen blev mycket lösare än vad den skulle bli. Jag fick ta i mer mjöl och då ordnade det sig ganska bra. Oj, oj flera timmar av jobb och nästan inget bra resultat alls. Det var så det kändes. Nu är väl inte misslyckade kakor hela världen men ändå!


Åt middag ute på balkongen för första gången i år. Laxfilé med ris, sås och sallad. Det blåste lite men när solen värmde så kändes det riktigt skönt!



Efterrätt: Mint och fikonglass med färsk annanas och hemgjord chokladsås!


Som jag befarade så är nu den fina blå lilla krokusen i någons rådjurs mage. Jag misstänker starkt att det är så i.a.f., för borta är den. Det var i går när jag kom hem från gymmet som jag gjorde denna hemska upptäckt. Kanske gör den mer nytta där i någons mage, men lite synd är det allt. För man sätter ju inte lökarna på hösten för att de ska bli mat till rådjuren så fort de fina blommorna visar sig på våren.



Mitt gräs med några fler inflyttade kycklingar 18 dagar efter att jag sådde det!
Nu växer gräset över alla gränser så snart måste jag ta bort det. Haha, dessutom kan även jag säga att påsken är över på riktigt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar