onsdag 14 april 2010

Grannen får påhälsning!

I dag när jag stod och bakade en drömrulltårta tittade jag ut genom fönstret och fick då se att grannen hade påhälsning i trädgården. Det var vid matningstället för fåglarna som en rådjursbock hade hittat massa gott. Även i rabatterna har godsaker som krokus kommit upp. Träd och buskar fick sig också en ansning. Haha, själv stod jag som en spion i fönstret och vaktade våra blommor från att inte bli uppätna...




Rådjursbocken tar god tid på sig att smaska i sig allt ätbart som han kan hitta...





Har från fönstret har jag fångat en liten ensam blå krokus på bild, som har kommit upp i vårsolen. En vit knopp brevid är också på gång att slå ut de närmsta dagarna. Kanske är det bara en tidsfråga innan de blir mat för rådjuren. Tråkigt, men ganska troligt...




Idag fyller min kompis Petra 23 år. Hon pluggar i Umeå så jag har skickat ett egethändigt kort till henne. Vi har känt varandra i snart 16 år och haft jätte mycket roligt ihop! Mycket Grattis och Hurra! Kramar till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar