lördag 10 april 2010

Loppisfynd och en Överraskning!

På förmiddagen åkte jag, mamma och syrran iväg på loppis i Bredsand sen blev det Ericshjälpen i Bosvedjan. Det är riktigt roligt att gå runt och titta på alla saker och många gånger får man sig ett gott skratt av de mest underliga saker och möbler som finns där.

Mina fynd blev en liten kinesisk målad lerurna med lock 5kr, en tavla i tenn föreställande kyrkoruinen i Njurundabommen 10kr, två fat/skålar i glas som man kan t.ex. ha oliver i eller nåt annat i när man dukar 10kr+15kr. Hittade även två pocketböcker I ondskans spår av: Peter Robins och ett fruset liv av: Karin Wahlberg 10kr/st. Pocketböckerna såg inte ens lästa ut. Så för bara 55 kr fick jag allt det här!

När vi kom ut från Ericshjälpen fick vi äntligen se solen skina! Vi hoppades att det fina vädret även skulle vara hemma och som tur var så var det så...

Jag fick ett sms av Nina, ett sånt där kedje sms som man ska svara med att skicka sms:et vidare till ett visst antal personer för då ska nåt bra inträffa. I Sms:et stod det att om jag skickade det till nio st skulle jag inom nio min bli lycklig över något. Brukar inte skicka vidare eller svara på sånna sms, och gjorde det inte den här gången heller. Men tydligen behövdes det inte att jag skickade några sms, för bara en kort stund efter att jag läst sms:et, ringer det på dörren och där i solskenet står Helena med en tårtkartong i handen! Gissa om vi blev glatt överraskade!


Mmmm bakelser från Stenstadens konditori, vilken otrolig härlig och god överraskning! Tusen tack Helena, haha du gjorde mig lycklig utan att ens behöva skicka några sms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar