fredag 5 mars 2010

Härlig vinterdag och installation av flugfångare

En helt underbar vinterdag med blå himmel och strålande sol gjorde valet lätt att ta en sparktur. Det droppar från taken och fåglarna kvittrar vad mer kan man önska sig av vädret? Hoppas verkligen att det här håller i sig nu...

Har packat upp digitalkameran och försöker nu att lära mig alla finesser. Har i.a.f. lärt mig hur jag slår på/av den, knäpper ett kort och raderar ett kort. Hihi, så jag är på god väg att ta hem titeln som proffsig fotograf ;)

Den underbara klotlampan har jag tills vidare satt på köksbordet.

Flugorna fortsätter att surra men nu har jag installerat en flugfångare i fönstret. Det kanske låter mer avancerat än vad det egentligen är men den är hur lätt som helst att göra och jag kan garantera, blomflugorna möter en säker död genom att drunkna(har provat det här förut).


Recept på flugfångaren:

1/2 dl koncentrerad saft
2 droppar diskmedel
2 msk äppelcidervinäger




Blanda allt samman i ett glas och ställ det där flugorna håller till, t.ex. på fönsterbrädan. Förhoppningsvis är det nu snart slut på det eviga smällandet och jagandet efter dessa små irriterande flugfän. Lycka till!





Har äntligen läst ut boken!

Ikväll blir det filmmys framför brasan hos Petra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar