fredag 27 juli 2012

Skön inledning på helgen!

Blev faktiskt ett träningspass hemma igår. Jag som brukar ha svårt att finna motivationen till träning hemma är därför riktigt nöjd över det. Ja, i en timme låg jag på min lila pilatesmatta och gjorde övning efter övning. Idag däremot knatade jag iväg till gymmet. En promenad dit är är en lagom uppvärmning innan man kör igång. Hem blev det också en promenad. Och riktigt skönt var det att få gå i det fina vädret! 

Väl hemma igen blev det en proteinshake! Jag brukar nämligen se till att dricka en sån efter träningen!

Min proteinshake:
1 banan
1 ägg
4 dl kall mjölk 
 Med chokladsmak: ca 1msk kakao (efter smak)

Med bärsmak: Tillsätt bär som t.ex. jordgubbar, hallon, björnbär och blåbär.  

Mixa allt i mixen ca 20sek. Eller tills allt blandats väl.
Häll upp i ett stort glas. Klart att dricka!  Så gott! =)

När jag stod i omklädningsrummet på gymmet och hade precis låst upp skåpet efter att ha duschat, ringde så lägligt telefonen. Jag fick då veta att mina prover som jag tog i tisdags var helt normala. Ja, en riktig skön inledning på helgen tycker jag!

Nu ska jag förbereda lite frukt tills ikväll. För just massor av frukt är det som jag för det mesta brukar smaska på i soffan framför tv:en om kvällarna! =P

Hoppas ni också har haft en bra inledning på helgen! =)

Kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar