tisdag 26 juni 2012

Riktigt åskoväder! & En kopp rökigt te!

Oj, vilket åskväder det var ute när jag var och tränade på gymmet i eftermiddags. Det dånade av regnet, åskan brakade loss och blixtarna lyste in. Haha, men vad gör det så länge man är inomhus?! Och när jag tränat klart och kom ut därifrån hade det slutat regna. Har ju inte tränat på drygt en vecka så kroppen riktigt skrek efter träning nu.

------------------------------------------------
Kvällen har sedan fortsatt med en kopp te från NK. En klar bästsäljare där, med en mycket speciell rökig smak. Och då lyckas jag med något som jag inte gjort på sisådär 15 år när jag drack saft tillsammans med några tjejkompisar. När jag sväljer tet hamnar allt i luftstrupen i.st. för i matstrupen.

Det är som att luftvägarna helt plötsligt täpps igen helt. Om ni varit med om samma sak, ja då förstår ni vad jag menar. Ingen tillstymmelse av luft på kanske 30sek. Ja, 30 mycket långa sek. Det går liksom inte att göra så mycket heller, mer än att försöka ta det lugnt, hålla upp händerna och hoppas att det snart ska gå över. Den rökiga smaken hjälper precis inte heller till. Men tillslut efter att det känns som en evighet, får jag åt mig andan, om så bara lite till en början. När jag sen kan dra första riktiga andetaget, haha ja då känns det som jag dragit högsta vinsten! Slutet gott allting gott!

Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar