tisdag 7 februari 2012

Tid och stress!

Ja, nu är blodproverna för den här gången avklarade. Var väl lite trassel innan nålen kom rätt. Vikarie. Var också in på apoteket för att åter igen prova med att hämta ut medicinen. Men inget recept fanns det nu heller. Blir tokig, så nu måste jag ringa till sjukhuset imorgon och fråga om det blivit något fel. Hmm, jobbigt att aldrig få det fixat någongång. Men, men inget att göra. Tur att det i.a.f. är en mindre viktig medicin och att jag dessutom är ute i god tid.

Det blev inget Birsta men lite nödvändig veckohandling av mat kunde jag inhandla. Och åter igen ja, jag äter mer mat än bara en fil och en mjölk på en vecka, vilket jag tror de flesta med mig i detta i-land gör. Eller har jag fel? Och när jag väl är inne på en mataffär och dessutom har både skjutts och bärhjälp så passar jag såklart på att handla lite mer. Så det kan ta en halvtimme sådär inne på mataffären.

Men jag tror att de som väntar utanför har svårt att förstå det alla gånger, att det faktiskt tar lite tid. Stress, stress, stress, alltid denna stress. Men i den situation som jag är i nu går det inte att stressa som man gjorde förut.

Att skynda långsamt kanske är mer passande. Och inget blir ju bättre för en själv eller för de man har runtomkring sig för att man stressar upp sig och lägger kraft och energi på småsaker som man ändå inte kan förändra.

Don´t run faster than your guardian angel can fly...
Målningen på Guardian angel är målad av den amerikanske konstnären Donato Giancola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar