måndag 9 januari 2012

Två böcker!

Jag har läst två böcker! Och jag ger dem som boktips för den som tycker om spänning.

En sista bön av Richard Montanari är en kuslig, psykologisk thriller där läsaren fångas redan från första sidan.
I ett övergivet hus i Philadelphia hittas en ung skolflicka brutalt mördad. Hennes händer är sammanförda som om hon bad en bön och hon håller också i ett radband med bönepärlor. När ännu en ung skolflicka hittas mördad inser polisen att de har att göra med en seriemördare. Det blir en kamp mot klockan för att hindra att fler mord begås.

En av mina favoritförfattare är Nora Roberts! Nu har jag läst ännu en bok av henne. Och som alltid levererar hon!

Fiona lever ett stillsamt liv tillsammans med sina älskade hundar på ön Orcas, strax utanför Seattle. Hon valde att flytta hit efter att hon för några år sedan under en joggingtur blev överfallen av en främmande man. Drogad och misshandlad lyckades hon dock slå sig fri. Hon kunde sedan hjälpa polisen att sätta dit den skyldiga, en länge fruktad seriemördare. När en serie nya mord inträffar talar det mesta för att den sedan länge dömda och fängslade seriemördaren har återuppväckt sitt jobb, men nu med någon annan som utför dåden.
När Fiona får en röd scarf skickad hem till sig, förstår hon att det är henne som han är ute efter. Ett jobb som inte fick det avslut som han velat, ska nu slutföras...


P.s. Den här veckan är det gratisvecka på ego. Och kanske jag kan få med mig någon till gymmet då!? ;)

Ha en fortsatt bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar