måndag 30 januari 2012

Någon annans vurpa & Strumpor för nästan 50 spänn!?

Det mesta flöt på som det skulle på stan. Fick iväg mina papper i.a.f., och det var viktigast! Inne på Annelies köpte jag en tavla med rosor på. Och den ska jag sätta upp på min fondvägg i det större rummet.

När jag var precis utanför butiken kom en annan tjej på kryckor och liksom jag gick hon rätt försiktigt, för nog var det halt alltid. Plötsligt kommer en medelålders stressad dam i snabb takt gående mitt i gatan. Hon skriker till och gör sedan världens vurpa där hon slår i båda knäna. Ett djupt stön hörs och sen kravlar hon upp på benen igen. Och jag bara liksom visste vad den andra tjejen med kryckorna tänkte:

-Nej, när hon kan ramla sådär, så kan jag det också. Men vilken tur att det inte var jag som gjorde det. Jag måste verkligen fortsätta att gå försiktigt nu.

----------------------

På Indiska har de 70 % på reapriset. Och därifrån kom jag ut med två koftor, en lila och en i bescht med vitt mönster + ett enkelt linne i mörkgrönt. Som hittat!

Strumpor i leopardmönster blev det på MQ. Ord. pris 49 kr, nu 50%. Men vem köper vanliga strumpor för nästan 50 spänn?, haha inte jag i.a.f. Men mycket intressant att se nu om de är bra.

-----------------------

Kvällen avslutades med att jag bjöd mamma på mat. Det blev kokt torsk, potatis morötter, palsternacka och till det äggsås. Gott, gott! En kopp te blev det sedan framför Annorlunda familjer som började ikväll.

GOD NATT kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar