onsdag 11 januari 2012

En halväten baguette tittar fram!

Tog och dammsugade här i förmiddags, vilket var behövligt efter allt julstök som börjats så smått plockas bort nu. Och vad upptäckte jag då under mitt gröna skåp. Haha, jo en halväten baguette tittar fram. Vems kan den vara måntro!? För själv köper jag sällan hem baguetter. Haha, och jag tror heller inte att jag då skulle ha lagt den på ett så konstigt ställe som där under skåpet.

Men det är ett utomordentligt ställe för en mindre människa. Har jag en liten hustomte kanske? Ne, något barn skulle jag snarare tro har lagt den där. Fick därför tänka tillbaka och fundera på vem eller vilka barn som ätit baguetter hemma hos mig. Och då är det tur att man har bloggen som kan få en att minnas bättre. Jag måste gå tillbaka enda till i somras då min kusin + sambo och mina kusinbarn hälsade på med god pastasallad, och ja baguetter också!

Haha, så i form av en halväten baguette, lämnade de kvar ett litet minne av den trevliga dagen i somras. Och det fick mig nu att tänka tillbaka på den dagen, samtidigt som jag fick mig ett gott skratt av denna underliga upptäckt!

Jag tycker det är konstigt att jag aldrig tidigare sett skymten av denna baguette. Och jag dammsugar ju alltid där under skåpet. Ja, mycket underligt att den inte har tittat fram tidigare. Haha, men kanske desto roligare att upptäcka den nu! :)

Ikväll ska hälsa på min kusin Gustaf som fyller år! Och det ska bli mycket trevligt! :) Grattis på födelsedagen! :)

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar