fredag 28 oktober 2011

Förberedd eller varnad!?

I förmiddags ringde Petra och förberedde mig, eller kanske rent av varnade mig på att snart kanske tandläkaren hör av sig. De hade nämligen kontaktat henne om att hon var välkommen dit. Jag har inte varit där på över tre år och samma var det för henne. Förra gången var vi där med en veckas mellanrum (jag med tid före), och de sa då till mig som till henne att de skulle kalla igen efter ett år. Men de har de inte gjort! För min del tycker jag att jag har jag haft nog med alla läkarbesök, så att själv höra av sig till tandläkaren har liksom inte blivit av.


Haha, ja så nu går jag och väntar på att de ska ringa. Och det är med blandade känslor kan man säga...
------------------------------------------
Måste bara dela med mig av hur jag brukar göra för att underlätta källsorteringen av små plastkorkar från t.ex. papperförpackningar och annat som är litet och ska sorteras som plast. Ni kanske redan har kommit på det här, men annars så får ni ett bra tips nu!


Det blir ju fort många av de små plastsakerna, och det är något tidskrävande att stå där på återvinningsstationen och slänga en och en. Så därför brukar jag fylla en plastflaska med dessa. Ju större öppning och rymd flaskan har, desto bättre är det så klart att fylla den. Det är också praktiskt när det finns en kork som man kan skruva igen flaskan med. Det är då lätt att öppna och stänga och allt håller sig därför på plats. Sen är det bara att slänga hela flaskan! Hihi, fiffigt va!?
Det är ett riktigt ruskväder även idag. Och om man kan håller man sig inomhus! Har läst i boken Bumerang, med samma författare som till Sarahs Nyckel (Titiana De Rosnay). Hon är en nyupptäckt författare för mig. Och det jag läst hittills av henne tycker jag är riktigt bra. Ja, riktigt läsväder kan man sammanfatta dagen idag. Har även lite smått börjat planera något trevligt som ska hända här framöver! Haha, men mer säger jag inte nu!


Ha en fortsatt bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar